• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Przejdź do treści
  • Skip to secondary navigation
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Before Header

TEL: +48 604 362 477

CebeS

Rekonstrukcje wypadków drogowych

  • Start
  • O nas
  • Aktualności
  • Oferta
    • Rekonstrukcje wypadków
    • Badania i kosztorysy napraw pojazdów
    • Medycyna sądowa
    • Informatyka śledcza
    • Identyfikacja pojazdu i człowieka
    • Pożarnictwo
    • Inżynieria drogowa
    • Wypadki w rolnictwie
  • Cennik
  • Kontakt
  • Start
  • O nas
  • Aktualności
  • Oferta
    • Rekonstrukcje wypadków
    • Badania i kosztorysy napraw pojazdów
    • Medycyna sądowa
    • Informatyka śledcza
    • Identyfikacja pojazdu i człowieka
    • Pożarnictwo
    • Inżynieria drogowa
    • Wypadki w rolnictwie
  • Cennik
  • Kontakt

XVII Konferencja “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” – Zakopane, 20-21 września 2021 r.

Jesteś tutaj: Strona główna / Aktualności / XVII Konferencja “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” – Zakopane, 20-21 września 2021 r.

24/09/2021 //  by Łukasz Gil

W dniach 20-21 września, po długiej przerwie spowodowanej restrykcjami pandemicznymi wreszcie odbyła się wyczekiwana przez wiele osób związanych z opiniowaniem wypadków Konferencja p.t. “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” organizowana przez Instytut Ekspertyz Sądowych im. prof. dra Jana Sehna w Krakowie. Tematyką konferencji były problemy techniczne i opiniodawcze w wypadkach drogowych oraz medycyna wypadkowa. W sali konferencyjnej zakopiańskiego Hotelu Belvedere zgromadziło się 110 biegłych, rzeczoznawców i osób zainteresowanych tematyką obrad. Po raz pierwszy konferencję czynnie śledzić mogli także uczestnicy on-line, których było kilkadziesiąt osób. Pierwszego dnia obrad firma Cybid przedstawiła to na co wielu biegłych czeka od lat, a więc wprowadzenie do programu VSIM opcji wykonywania symulacji z pieszymi. Do tej pory sylwetka pieszego w programie była wyłącznie obiektem kinematycznym, a od wersji 5,0, która według zapewnień firmy Cybid ma wejść na rynek w formie upgrade’u w październiku tego roku sylwetka pieszego będzie w programie modelem wielobryłowym co pozwoli na wykorzystanie go do symulacji zderzeń z pojazdami. W planach Cybidu pozostaje pojazd jednośladowy, który do tej pory w VSIM 4,0 również jest obiektem kinematycznym. W kuluarowych rozmowach dowiedziałem się także o wprowadzeniu około stu sylwetek 3D pojazdów do programu. Pytany byłem również o opinie na temat wprowadzenia możliwości zamówienia przez biegłego bezpośrednio w Cybid sylwetki 3D konkretnego pojazdu, którego w katalogu nie ma. Opcje takie są rozważane. Z całą pewnością po wejściu na rynek wersji 5,0 aktualizacje będą pojawiać się dość często.  Przedstawiono także ciekawe prezentacje, wyniki badań, czy wprowadzone nowe rozwiązania związane z badaniem pojazdów jednośladowych, śladów opon na mokrej nawierzchni przy hamowaniu czy bocznym uślizgu. Prelekcje dotyczył także możliwości uniknięcia zdarzenia podczas jazdy ” na zderzaku”, ingerencji w drogomierze, czy porównania bezlusterkowego systemu Mirror Cam Mercedesa z lusterkami klasycznymi zewnętrznymi. Przedstawiono także wyniki badań dla intensywnego hamowania motocykli na mokrej nawierzchni czy przy dużych prędkościach, a także parametry hamowania pojazdów ciężarowych i autobusów w rekonstrukcji i analizie wypadków. Dopełnieniem były prelekcje z tematów dotyczących niepewności zapisu zmiany prędkości w EDR, błędy w oprogramowaniu sterowania układami mechatronicznymi prowadzące do niebezpiecznych sytuacji oraz omówiono zasady opiniowania w postępowaniach cywilnych dotyczących urazów typu “whiplash”. Przedstawiono także wyniki rekonstrukcji ciekawego i bardzo medialnego w swoim czasie zdarzenia, w którym kierujący samochodem wjeżdżając na “rondo” wybił się w powietrze przelatując na wysokości korony drzew na kilkadziesiąt metrów. Omówiono na tym przykładzie działanie i skuteczność biernych systemów bezpieczeństwa pojazdów oraz to do jakich przeciążeń dochodzi przy upadku z takiej wysokości i jakie to miało konsekwencje dla bohatera omawianego zdarzenia. Konferencja była bardzo ciekawa i bardzo intensywna zwłaszcza dla członków Polskiego Stowarzyszenia Biegłych Sądowych ds Wypadków Drogowych, którzy po prelekcjach na walnym zebraniu wybierali władze stowarzyszenia na kolejną kadencję. Po zebraniu był czas na spotkanie i konsultację z biegłymi z innych rejonów kraju w tym biegłych z IES czy innych stowarzyszeń, wymianę poglądów w tematach trudnych, czy wymianę informacji, sposobów zabezpieczania śladów czy wykonywanie badań przy użyciu ciekawych nowych metod i nowego sprzętu wykorzystanego na miejscach niedawnych tragicznych i medialnych wypadków, które opiniujemy na terenie całego kraju. Trzy dni intensywnej pracy pozwoliły na kilkanaście spotkań, przekazanie i wymianę akt, zabezpieczonych dowodów i konsultację z biegłymi, z którymi opiniuje się w zespołach, zaplanowaniu prac do końca bieżącego roku, a także planów różnej współpracy i rozwoju metod i warsztatu badawczego.

Łukasz Gil

 

Tweetnij
Udostępnij
Udostępnij
0 Udostępnień

Kategoria: Aktualności

mgr inż. Łukasz Gil

Biegły sądowy z zakresu Techniki Samochodowej przy Sądach Okręgowych we Wrocławiu Legnicy i Świdnicy o specjalności kryminalistyczna rekonstrukcja wypadków drogowych, ruch drogowy, potrącenia pieszych, Członek Polskiego Stowarzyszenia Biegłych Sądowych ds. Wypadków Drogowych, Europejskiego Stowarzyszenia Badania i Analiz Wypadków Drogowych (EVU), Stowarzyszenia Mensa. Czytaj Więcej…

Poprzedni wpis « Od dnia 18 maja zniesienie większości ograniczeń w działalności Biura

Pierwszy Sidebar

Najnowsze artykuły

XVII Konferencja “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” – Zakopane, 20-21 września 2021 r.

24/09/2021

Od dnia 18 maja zniesienie większości ograniczeń w działalności Biura

18/05/2020

Opóźnienia w pracy Biura wywołane pandemią choroby COVID-19 wywołanej przez koronawirus SARS-CoV-2

18/03/2020

XVI Konferencja “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” Kraków 2019

17/11/2019

IV Sympozjum Zegrze 2018

22/09/2018

Footer

Kontakt

Centralne Biuro Ekspertyz Sądowych
Wrocław (Polska)
+48 604 362 477
biuro@cebes.pl
Konto bankowe: Millenium Bank
89 1160 2202 0000 0003 2891 7375
NIP: 7481509777
REGON: 365549418

Oddział Warszawa

Warszawa (Polska)
+48 604 362 477

Oddział Koszalin

Koszalin (Polska)
+48 604 362 477

Oddział Żary

Żary (Polska)
+48 604 362 477

Oddział Piła

Piła (Polska)
+48 604 362 477

Nasze usługi

  • Rekonstrukcje wypadków
  • Badania i kosztorysy napraw pojazdów
  • Medycyna sądowa
  • Informatyka śledcza
  • Identyfikacja pojazdu i człowieka
  • Pożarnictwo
  • Inżynieria drogowa
  • Wypadki w rolnictwie

Najnowsze artykuły

XVII Konferencja “Problemy rekonstrukcji wypadków drogowych” – Zakopane, 20-21 września 2021 r.

Od dnia 18 maja zniesienie większości ograniczeń w działalności Biura

Opóźnienia w pracy Biura wywołane pandemią choroby COVID-19 wywołanej przez koronawirus SARS-CoV-2

Własność

Właściciel i zarządzający Biurem:
mgr inż. Łukasz Gil

Więcej o zespole - czytaj dalej...
  • Start
  • O nas
  • Aktualności
  • Cennik
  • Kontakt

Site Footer

Centralne Biuro Ekspertyz Sądowych

Copyright © 2023 CebeS · All Rights Reserved · Projekt i realizacja: Perła Studio

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda